KLIK TABUNG 2, TQ

Monday, 18 November 2013

Ajari Aku Bersilat Adik !

Seni pertahankan diri (martial art) merupakan satu kesenian yang timbul sebagai satu cara seseorang itu mempertahankan diri. Ia merupakan kaedah berlawan tradisi dengan atau tanpa senjata dan selalunya tanpa menggunakan senjata api atau senjata moden yang lain. Seni bela diri telah lama wujud dan pada mulanya ia berkembang di medan pertempuran sebelum secara perlahan-lahan apabila peperangan telah berkurangan dan penggunaan senjata moden mula digunakan secara berleluasa, seni bela diri mula berkembang di kalangan mereka yang bukannya anggota tentera tetapi merupakan orang awam.  Seni bela diri juga terbahagi kepada beberapa jenis daripada seni tempur bersenjata tajam, senjata tidak tajam seperti kayu, dan seni tempur tangan kosong. Di antara jenis-jenis seni bela diri yang popular adalah seperti berikut :-
  1. Silat ( ADIK SAYA MASUK YANG INI )
  2. Taekwondo
  3. Judo
  4. Karate
  5. Wushu
  6. Kendo
  7. Aikido
  8. Kalaripayat
  9. Silambam
  10. Kung fu
  11. Tomoi ( ABAH SAYA SETARAF DIPLOMA ILMU DIER NI KIH3)
  12. Capoeira
Nak ucap tahniah pada Adik , yang katanyer lulus Ujian Naik Tali Pinggang Putih Ke Biru.  Macam ni pergi mana2, memang kena bawak dierlah khens !.  Macam nak belajar je dengan dier cuti2 sekolah ni.  Nak belajar dengan Abah, tidaklah...... seksa bila kena sepak2 kaki kat pokok kelapa dulu !!!!!!

3 comments:

LydSunshine said...

Yang capoeira tu akak minat betul dgn seluar dia. Nak beli tapi tak tau kat mana. *ceh tetibe je org citer pasal martial arts aku citer pasal seluar.

adyna said...

Bagus adik ;)

Deqla Manjew said...

hai adik.. hebak adik ni.. pndai silat dari kakaknya...hihi.. tp anak2 kak KA mmg hebak2 belaka.. kan.. alhamdulillah.. ;)

KLIK UNTUK TABUNG 3 , TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...