KLIK TABUNG 2, TQ

Thursday, 3 October 2013

Puisi Untuk Adik Saya !

Kisah Adik saya
Umur baru 7 tahun aje
Tapi bila bercakap ngalahkan orang tua2
Kadang2 rasa nak digam2 aje mulut dier
Sebab saban hari ada saja nak dicerita
Tentang sekolah & kawan2 dier
Aduhai terpaksalah kadang2 tadahkan telinga
Dengar cerita yang meletop2 keluar dari mulut dier
Walau macam bertih jagung rupanyer
Sebab dier kan Adik saya !

Cerita pada dier tak pernah tak ada
Dari matahari terbit sampailah ke malamnyer
Ada2 jelah alkisah dier
Nak dimarah kadang2 x sampai hati pula
Sudahnyer pendam ajelah dalam hati kita
Sedangkan perasaan meluap2 tu ade
Cuma tak dapat nak diluah2kan aje
Jadi tahan2kan aje
Sabar tu kan separuh dari iman kita
Sebab dier kan Adik saya !

  Paling tak boleh blah sekali tu ape
Bila saya tegur, dier boleh jawab selamba aje
" Angah rasa, Ada Adik kisah ke !"
Adoi memang terbakar je rasa
Tapi apa boleh buat sebab dier Adik saya
Yang saya akui sedikit nakal tapi terlebih bijaksana
Dan sentiasa cemerlang dalam usaha nyer
Walau ada sedikit sikap cerewetnyer dier
Hurmmmmm.... Apapun dier Adik saya !


( n3 aUTo PuBLish )

1 comment:

Mummydearie said...

Terhibur pulak rasanya membaca puisi ni. Macam tulah budak-budak yang sebaya adik awak nih. Memang mereka kuat membebel, tak kering cerita dan kelakar keletahnya.

KLIK UNTUK TABUNG 3 , TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...